fbpx
újhagyma
újhagyma

Az újhagyma zöld részét kötelező elfogyasztani!

Adminisztrátor

Hogy miért? A cikkből kiderül!

Ahogy beköszönt a tavasz, vágyunk valami frissre, üdére. Nemcsak tavaszi virágokkal pakoljuk tele a lakásunkat, de a tavaszi zöldségek tipikus képviselői is megjelennek a kiskertekben és a piacokon is. A retek vagy a zöldhagyma elengedhetetlen alkotóeleme a tavaszi táplálkozásunknak.

Túl azon, hogy egy finom, puha vajas kenyér újhagymával valami mennyei tud lenni, számos jótékony hatással is rendelkezik. Ezeket vesszük most sorra.

újhagyma
újhagyma

Az újhagyma magas vitamintartalommal rendelkezik.

100 gramm zöldhagyma 26 milligramm C-vitamint tartalmaz. Az ajánlott napi bevitel negyedét. Emellett a zöldhagyma B vitamin tartalma is számottevő.

Az újhagyma tökéletesen beilleszthető bármelyik diétába.

Mert rosttartalma elősegítve az emésztést, laktat és eltelít. Kalória tartalma pedig nem számottevő. A rostok másik fontos tulajdonsága, hogy prebiotikus hatásúak, azaz táplálják a bélflóra jótékony baktériumait, így javítva az emésztést.

Az újhagyma tápértéke 100 grammra  
Kalóriák 23
fehérje 2g
zsír 0,5 g
szénhidrátok 3 g
Rost 1,5 g

Az újhagyma támogatja az immunrendszert.

A hagyma allicin tartalma erősíti a bélflórát, mely az immunrendszerrel szoros összefüggésben van.

Az újhagyma antibakteriális hatással is bír.

A fent említett allicin másik előnyös oldala az antibakteriális hatás, mely az emésztőrendszert képes megszabadítani a káros baktériumoktól.

újhagyma
újhagyma

Újhagymát érdemes látás javítására is fogyasztani.

Magas béta-karotin miatt, mely az A vitamin elővitaminja, erősítheti a látást. És itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy a zöldhagyma zöld része tartalmazza az A vitamint! Tessék azt is szépen elfogyasztani!!! 😉

Az újhagyma gyulladáscsökkentő hatású

Még mindig az allicin… mint jóbarátunk műve ez is. A zöld hagyma ínygyulladásra is kiváló, de egyéb parodontális betegségre is gyógyírt nyújthat.

Könnyen emészthető a zöldhagyma.

Akinek érzékeny a gyomra a vöröshagymára, nekik tökéletes megoldás lehet a zöldhagyma, mely könnyen emészthető. Ha extrém érzékeny a gyomrod, azonban még előfordulhat, hogy az újhagymára is puffadással reagál. Ilyen esetekben a jó tanács a főzés/párolás.

Vásárlási és főzési tippek

A zöldhagyma frissességét könnyű megállapítani: minél hosszabb és ropogósabb a hagyma zöld része, annál frissebb a növény. Ennyi.

Zöldhagyma tárolása

A friss zöldhagyma, a hűtőszekrény zöldségrekeszében kb. 2-3 napig tartható el.  Ha levágjuk a zöldet, az újhagyma 4-5 napig friss marad, de ahogy fentebb már említettük, ezt lehetőleg ne tegyük, hanem fogyasszuk el a zöldhagyma zöldjét is. Besózva, aprítva tovább tárolható és így ízesítésre is jól használható.

zöldhagyma
zöldhagyma

Ha felvágásakor átlátszó kocsonyaszerű anyag jelenik meg, az csupán növényi nedv, amely a frissesség jele és teljesen ártalmatlan.

Zöldhagyma felhasználása

Főként nyersen ajánlott a zöldhagymát fogyasztani, a bevezetőben említett puha vajas kenyér mellé például. De emellett jellemző még az újhagyma krémleves is. De alapvetően tojásos, zöldséges ételekben, mártásokban, szószokban és gombás ételekben használhatjuk nagy sikerrel!

Az ázsiai konyha kedvelt alapanyaga.

Egészséges életmód témájú cikkeink

Kövess minket Facebookon is!

Legújabb cikkeink

retek

Retek – 5 ok, hogy miért fogyassz minél több retket

Kora tavasszal a hónapos retek, igazi kis csoda. A sok agyonfőzött puha zöldségköret után, amit a tél folyamán elfogyasztottál, ez a harsogóan roppanós zöldség számodra is igazi felüdülést jelent. Te is imádod a retket? (No meg az újhagymát? 🙂 )

Ha tetszett cikkünk, megköszönjük, ha megosztod ismerőseiddel! :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on tumblr
Tumblr

Felhasználási Feltételek | Adatkezelési Tájékoztató | Támogatóink | Impresszum | Médiaajánlat