akaraterő fejlesztése
akaraterő fejlesztése

Az akaraterő fejlesztése – 5 tuti tipp

Adminisztrátor

Szerkesztő

Megosztások

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on tumblr
Tumblr

Akaraterő fejlesztése: Akaraterőre mindenkinek szüksége van, ahhoz hogy sikeres legyen a munkájában, a tanulmányaiban, a magánéletében vagy akár éppen az életmódváltásában. (A lányom éppen palacsintát süt a háttérben, amíg én próbálom magam a zöldség-gyümölcs tengelyen tartani. :))

Összegyűjtöttem pár tippet, hogyan lehetséges, hogy a gyenge lábakon álló akaraterő(m) acélozottá váljon.

Tehát akaraterő ON!

1. tipp – az akaraterő fejlesztése

Szüntesd meg – amennyire csak lehetséges – a csábító lehetőségeket. A választási lehetőségek az akaraterő fő ellenségei!

Mire is gondolok?

 Munkahelyen, ha úgy érzed céltalanul peregnek el az órák, a napok, ne engedj a FB csábításának és a kizökkentő e-mailek áradatának, hanem vesd bele magad legjobb tudásod szerint a konkrét feladataidba. Nem maradsz le semmiről, ha nem nézed folyton a leveleid vagy a Facebook-ot. Magánéletben: ha éppen picit ingataggá vált a kapcsolatotok, kerüld a csábításra lehetőséget adó szituációkat. Életmódváltásban vagy? Ne tarts otthon olyan alapanyagot, ami a diétád hátráltatja. Ha családod van, azért más a helyzet, hisz a többiek nyilván más jellegű ételeket is fogyasztanak. Ekkor kell újabb tippet elolvasnod ebből a cikkből! 😉

2. tipp – az akaraterő fejlesztése

Csökkentsd le a döntések számát! Előre dönts el dolgokat, hogy azon ne is kelljen dilemmázni és esetleg rossz döntést hozni!

Ha valamit eldöntöttél, legyen megmásíthatatlan!

Életmódváltásban nekem ilyen az előírt étrend. Nem kell gondolkodnom azon, hogy mi legyen a reggeli-ebéd-vacsorám. Törekedj arra, hogy mindig előre döntsd el a következő napi teendőket, étkezéseket és akár azt is, hogy mit fogsz reggel felvenni.

A legfontosabb, hogy minél több döntést hozz meg előző este, mert a holnapi energia szintedet ma tudod befolyásolni és sokkal céltudatosabbá válsz ezáltal.

A cél az, hogy dilemmázás helyett automatikusan végezd el az adott folyamatokat, mert a döntésekhez akaraterőre van szükség. A rutin ereje nemcsak hatékonyabbá teszi a napod, hanem sokkal egyszerűbbé válik a komolyabb döntések meghozatala.

3. tipp – az akaraterő fejlesztése

Reggel kezdd a legnehezebb dologgal!

A tudomány állása szerint a legtöbb energiánk reggel van. Ezért van reggel a legjobb időpont a nehéz döntések meghozatalára.

4. tipp – az akaraterő fejlesztése

Ügyelj gondosan a vércukorszintedre!

A glükóz az akaraterő alapja. Ha egészségtelenül táplálkozol, azaz magas glikémiás indexű ételeket fogyasztasz rendszeresen, a vércukrod ugrálni fog és amikor épp alacsony szinten van, akkor a kontroll kiesik a kezedből, jobban reagálsz az azonnali jutalmakra és kevésbé tudsz figyelmet fordítani a hosszabb távú eredményekre. Már csak ezért is érdemes életmódot váltani, hogy az akaraterőnk is szolgálatunkba álljon. Jobban fogod magad érezni és több akaraterőt tudsz hasznosítani a döntéshozatalaidhoz.

5. tipp – az akaraterő fejlesztése

Emlékeztesd magad a hosszútávú céljaidra!

Jegyezd fel a célod, ha szükséges keress hozzá egy képet!

Szeretnél jobb pozíciót elérni, de szellemileg fáradt vagy és nem a legjobb teljesítményt nyújtod? Vagy szeretnél lefogyni, de fáradt vagy szellemileg ahhoz, hogy elmenj mozogni?A mentális kifáradás megkönnyíti az utat, még ha rossz irányba is megy. A megoldás: hozz létre kézzelfogható emlékeztetőket, amelyek visszahúznak az rengeteg impulzustól. Például egy barátnőm egy fényképet tart a hűtőn, ahol látja egy korábbi vékonyabb képét, így emlékeztetve magát, hogy nem kell megint enni, ha nem éhes tényleg.

Mire a cikk végére értem, el is fogyott a palacsinta! A mai próbát kiálltam! 😀

De a témát még folytatni fogom, úgy érzem. Remek figyelemelterelő technika! Ajánlom ezt is! 😉

Ha tetszett a cikkünk és hasznos dolgokat tudtál meg arról, hogy tudnád fejleszteni az akaraterőd, további érdekes tartalmakért lájkolj minket a Facebookon, és kövess bennünket az Instagramon! Köszönjük! 🙂

Legújabb cikkeink

Megosztások

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on tumblr
Tumblr

Felhasználási Feltételek | Adatkezelési Tájékoztató | Támogatóink | Impresszum | Médiaajánlat